luni, 21 octombrie 2013

Invocațiile angelice I






Foarte mulți oameni mă întrebă cam aceleași lucruri legate de invocațiile sacre ale arhanghelilor, pe care le recomand la sfârșitul fiecărui articol despre îngeri: De unde provin? și Cum pot invoca vizibil acești îngeri? 

Aici intrăm într-un domeniu deosebit de interesant și în același timp extrem de volatil, acela al evocației magice.  În lumea modernă de astăzi, s-au împământenit anumite idei, anumite concepte și anumite feluri de a explica lucrurile, indiferent că le-am cercetat sau nu originea. 

Ca să răspund la prima întrebare, este destul de simplu: eu le-am conceput. Nu pretind că sunt invocații străvechi, pentru că nu îmi place să mint și să îmi induc cititorii în eroare, indiferent de scuză,  dar nici nu pretind că mi-au fost transmise prin channeling, pentru că nu îmi place să mă mint singur. Poate că mintea mi-a fost inspirată de ei sau de duhul adevărului atunci când le-am pus pe hârtie, așa cum se întâmplă de multe ori, dar neștiind acest lucru sigur, nu vi-l pot împărtăși ca fiind real. Invocațiile sunt compuse conform regulilor magiei și conțin tot ceea ce au nevoie pentru a chema prezența invizibilă a puterilor angelice atunci când sunt chemate, de aceea au efect. 

În primul rând conțin numele îngerilor. În magia oricărei tradiții, numele unei ființe supranaturale este însăși ființa, identitatea ei, miezul ei. Atunci când omul rostește numele unui sfânt sau un înger sau al lui Dumnezeu, se consideră că prezența lui este deja acolo. De aceea oamenii, în special românii am putea spune, evită să enunțe prea des numele diavolului. În loc să zică Diavolul, Satan sau Dracul, îi dau nume diverse, precum Necuratul, Vrăjmașul, Ucigașul și asa mai departe, dar niciodată nu se feresc de a rosti numele de sfinți sau de arhangheli, ca Mihail, Gavriil sau Rafail. 

În al doilea rând, aceste invocații conțin nume divine de mare putere, extrase din tradiția mistică sau kabbala, la care acești îngeri răspund cel mai bine. Fiecare înger are oficiul lui și îi corespunde o anumită sferă planetară, iar în fiecare sferă guvernează un anumit aspect al lui Dumnezeu. Spre exemplu, două nume divine extrem de folosite sunt EL și ELOHIM GIBOR. EL este aspectul suveran al lui Dumnezeu, căpetenia tuturor ființelor și regele milostiv care are grijă de toată suflarea de viață din Univers. Acest nume este tradus de obicei ca Domnul, și face parte din numele tuturor îngerilor: (Mikha-El, Grabri-El, Uri-El, etc). Numele Elohim Gibor înseamnă ”Dumnezeu cel Puternic”, este aspectul dur și neiertător al lui Dumnezeu, cel care acordă pedepsele acolo unde există greșeală neregretată, lipsă de suflet și de iubire și unde este nevoie de aplicarea judecăților stricte și sumbre. Arhanghelul Samael este guvernatorul sferei marțiene, șeful războaielor, luptelor, victoriilor, imperiilor, dar și cel care aplică pedepsele. Arhanghelul Țadkiel este guvernatorul sferei joviene, planetei Jupiter și întrupează judecata înțeleaptă, ponderată, milostivă și în același timp, bunătatea care se revarsă din sânul Tatălui ca răspuns al bunătății oamenilor cu aproapele lor. Ar fi logic ca Țadkiel să răspundă unei chemări în numele lui Dumnezeu cel crud, Elohim Gibor? Sau al lui El, Dumnezeu cel Milostiv? Și vice-versa, în cazul lui Samael. Toate lucrurile acestea stau sub semnul orânduirii divine a ierarhiilor și a armoniei care domnește în acestea, deci este normal ca ființele angelice să răspundă la ele. Vom spune, dar nu este mai simplu să invocăm numele lui Dumnezeu, în general? Având în vedere că noi oamenii operăm cu concepte limitate, nu prea. Ființa pe care noi  o denumim Gabriel poate avea un cu totul alt nume la alt popor și un cu totul alt nume în domeniile cerești. Se poate numi poate, la fel de simplu ca OA sau la fel de complicat ca Bralgesoesngle. La fel cum diverse religii recunosc pe Dumnezeu sub un nume sau altul, la fel și spiritele sunt făcute să răspundă la un anumit aspect al Lui. La fel cum un musulman își va pleca sufletul în rugăciune către Allah, un evreu către Adonay, un hindus către Brahma și un amerindian către Wakan Tanka, la fel și spiritele milei și păcii vor răspunde maidegrabă unei chemări făcute în numele lui El, și nu în numele Dumnezeului Dur, Elohim Gibor.     
În al treilea rând, conțin oficiul spiritului chemat, prin ceea ce avem noi nevoie. Fiecare spirit are oficiul său iar oamenii îl pot convoca pentru exact acel lucru. Îl vom chema pe Samael atunci cînd suntem încolțiți de vrăjmaș, în pericol sau când vom avea nevoie de protecție, vom chema nu numai curajul și vitejia, dar și protecția unui mare comandant de oștiri celeste. Îl vom chema pe Țadkiel când vom avea nevoie să îmbunăm pe cineva, când vom avea nevoie de bunăstare sau să ne păstrăm  curați și drepți în fața tentațiilor. Îl vom chema pe Haniel când vom avea nevoie de iubire și mângâiere, și așa mai departe. Nu vom face vice-versa: Haniel nu se ocupă cu înfrânarea dorințelor, Samael nu se ocupă cu nevoile financiare iar Țadkiel nu ne va ajuta în relații. De aceea este vitală mențiunea oficiului respectiv. Plus că odată chemat, îngerul trebuie să știe ce anume vrem. Nu putem merge pe ideea că îngerul poate face ceea ce vrem sau ne trebuie fără a cere. Cere și și se va da este axioma care lucrează aici, nu Așteaptă de pomană și vei primi exact ceea ce vrei.  

        Și nu în ultimul rând, formularea temporală. Am optat pentru Aici și acum, deoarece întrupează cel mai bine ideile actuale le necesității și spune în cuvinte puține tot ceea ce este nevoie legat de îndeplinirea rugii noastre, fie că este vorba de spațiu (Aici) sau de timp (Acum). În același timp, sunt singurele coordonate spațio-temporale care ne pot pune cât de cât în contact cu lumea divină și cu planul angelic. Pentru ei nu există niciun loc înafară de Aici, toate locurile sunt egal depărate de ei și pot fi la fel de bine în vârful templului din Ierusalim sau în stepele Rusiei, iar timpul este nul, neexistând nici trecut nici viitor. Îngerii înțeleg și pot lucra cu conceptul uman de timp din punctul nostru de vedere iar ofiile unora sunt strict legate de factorul temporal uman (precum îngerii zilelor, orelor, semnelor zodiacale), însă pentru ei timpul este perpetuu: distrugerea Sodomei și nașterea noastră pot fi perioade extrem de apropiate pentru ei, dacă nu chiar simultane. 

Aceste patru elemente fac invocațiile angelice. Cât despre cea de-a doua întrebare, vom vedea în cele ce urmează. 

Un comentariu:

Aviva Sarah spunea...

Iti multumesc pentru aceasta postare. M-as fi asteptat sa imi raspunzi cu un comentariu, ma bucur ca ai deschis o postare pe tema asta si ca detaliezi atat de elaborat micile lucruri (pe care le-ar caracteriza altcineva). Iti multumesc din nou si te astept cu partea a doua, insa nu te grabi, decat deloc, e binevenit oricand, asa cum ti-am mai spus. Succes in continuare.